Apurahat v. 2020

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen tutkimusrahastosta ja Ministeri, molempien oikeuksien tohtori K. G. Idmanin rahastosta myönnetyt apurahat

Tutkimusapurahat vuoden päätoimiseen väitöskirjatyöhön (à 23 269,80 euroa)

‒ OTM Ilias Liimatalle Helsingin yliopistosta esineoikeuden väitöskirjatyöhön ”Kolmiulotteinen kiinteistö ja omistusoikeuden yleiset opit”
‒ OTM Saara Maliselle Lapin yliopistosta perhe- ja jäämistöoikeuden väitöskirjatyöhön ”Valvottujen ja tuettujen tapaamisten määräämisen perusteet lapsen oikeuksien näkökulmasta”
‒ OTM Jaakko Markukselle Lapin yliopistosta prosessioikeuden väitöskirjatyöhön ”Prosessikynnys ja joukkokanteet. Itsenäisten kanteiden yhteiskäsittely ja yhteinen asianajo Suomen prosessioikeudessa”
‒ OTM, VTM Krista Rantasaarelle Turun yliopistosta kauppaoikeuden väitöskirjatyöhön ”European patent enforcement: Searching shields for start-ups and growth companies”
‒ OTM Lotta Tuomaala-Järviselle Helsingin yliopistosta rikosoikeuden väitöskirjatyöhön ”Jihadismin rahoittamisen muodot Suomessa 2008-2019”
‒ OTM Johanna Viitalalle Lapin yliopistosta finanssioikeuden väitöskirjatyöhön ”Tekijänoikeudet verotuksessa”

Pienet apurahat oikeustieteellisen tutkimuksen yleiseen tukemiseen ja kansainvälistymistä edistäviin ulkomaisiin tutkimusmatkoihin

‒ MICL, KTM, DI Roni Laaksolle Helsingin yliopistosta oikeustaloustieteen väitöskirjatyöhön ”Corporate Governance in the European Banking Sector: Reducing Risk Appetite and Systemic Risk through the Regulation of Board Governance” liittyvään tutkijavierailuun European University Institutessa Firenzessä 2 000 euroa
‒ OTM Eero Mäkelälle Helsingin yliopistosta velvoiteoikeuden väitöskirjatyöhön ”Perusteettoman edun palautus – siviilioikeudellinen tutkimus” liittyvään tutkijavierailuun Tukholmassa