Lakimies-aikakauskirja

Lakimies on oikeustieteen johtava aikakauskirja, jota Suomalainen Lakimiesyhdistys on julkaissut vuodesta 1903. Lakimies on referee-julkaisu ja ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lakimiehessä julkaistaan artikkeleita, keskustelupuheenvuoroja, oikeustapauskommentteja ja kirja-arvosteluja. Lehti arvioitiin julkaisufoorumin 2 tasolle. Lakimies-lehdelle on myönnetty vertaisarviointitunnus vuoden 2015 alusta.

Lakimiehen vuosikerrat 1903-1939 ovat avoimesti verkossa Kansalliskirjaston digitaalisessa kokoelmassa, vuosien 1940-1999 jälkeen ilmestyneet numerot ovat Tutkain-sopimukseen liittyneiden korkeakoulujen tutkijoiden käytössä Haka-kirjautumisella. Muu käyttö on mahdollista paikalliskäyttönä vapaakappalekirjastojen vapaakappaletyöasemilla

Lakimies-aikakauskirja sisältyy Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenmaksuun. Lakimies-aikakauskirja julkaistaan avoimesti painetun lehden näköispainoksena TSV:n Journal.fi-palvelussa. Lehti ilmestyy palvelussa samaan aikaan painetun lehden kanssa. Lehden sähköinen versio Edilex-lakitietopalvelussa on maksutta jäsenten tilattavissa.

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenet (ei koske ainoastaan paikallisosastoon kuuluvia) saavat maksuttoman käyttöoikeuden sähköiseen versioon tilaamalla palvelun osoitteessa www.edilex.fi. Rekisteröidy ensin Edilexiin (ellei aiempia käyttölupia), sitten tilaa 1 käyttäjän lisenssi, lisätietoihin: maksuton Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenille.

Rekisteröitykää Edilexiin samoilla tiedoilla kuin mitä on yhdistyksen jäsenrekisterissä (= Lakimiehen postitusosoite). Organisaatioille Edita myy erilaisia käyttäjälisenssejä.