Jaetut apurahat

Vuoden 2020 apurahat

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen hallinnoimista rahastoista jaettiin palkintoja ja apurahoja yhteensä 171 970 euroa, vastaava luku vuotta aiemmin oli 180 160 euroa. Olga ja Kaarle Oskari Laitisen säätiö jakoi elokuussa 2020 yhteensä 194 045 euroa (v. 2019 runsaat 182 107 euroa). Yhteensä palkintoja ja apurahoja jaettiin kaikkiaan yli 345 000 euroa. Yhdessä Laitisen säätiön kanssa Suomalainen Lakimiesyhdistys on suurin oikeustieteen rahoittaja yhdistys- ja säätiökentässä.

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen tutkimusrahastosta ja Ministeri, molempien oikeuksien tohtori K. G. Idmanin rahastosta myönnetyt apurahat

Tutkimusapurahat vuoden päätoimiseen väitöskirjatyöhön (à 23 269,80 euroa)

‒ OTM Ilias Liimatalle Helsingin yliopistosta esineoikeuden väitöskirjatyöhön ”Kolmiulotteinen kiinteistö ja omistusoikeuden yleiset opit”
‒ OTM Saara Maliselle Lapin yliopistosta perhe- ja jäämistöoikeuden väitöskirjatyöhön ”Valvottujen ja tuettujen tapaamisten määräämisen perusteet lapsen oikeuksien näkökulmasta”