Jäsenyys

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenenä

– saat Lakimies-aikakauskirjan 8 numeroa vuodessa sekä sen sähköisen version Edilex-lakitietopalvelussa
– saat liittyessäsi jäsenlahjana yhdistyksen julkaisun
– saat 30 % alennuksen yhdistyksen julkaisuista, opiskelijajäsenet 50 % alennuksen
– kokouksia, seminaareja ja koulutustilaisuuksia.

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä henkilö, joka on suorittanut oikeustieteen maisterin tai oikeustieteen kandidaatin taikka siihen rinnastettavan oikeustieteellisen tutkinnon Suomessa.

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä myös vastaavan tutkinnon ulkomailla suorittanut henkilö.

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voidaan niin ikään hyväksyä muun kuin oikeustieteellisen tutkinnon suorittanut tutkija, joka on toiminnallaan osoittanut edistävänsä yhdistyksen tarkoitusperien toteutumista.

Yhdistyksen paikallisosastojäseneksi voidaan hyväksyä sellainen rekisteröity yhdistys, jonka tarkoituksena on yhteistyössä Suomalainen Lakimiesyhdistys ry:n kanssa edistää yhdistyksen 2 §:ssä mainittua tarkoitusta tietyllä maantieteellisellä alueella. Paikallisosastolla ei ole kuitenkaan äänioikeutta yhdistyksen kokouksessa.

Yhdistyksen jäseneksi voidaan myös hyväksyä oikeustieteen ylioppilas (Helsingin, Turun, Lapin ja Itä-Suomen yliopistot sekä Åbo Akademi), jatko-opiskelijat eivät ole oikeutettuja opiskelijajäsenyyteen. Opiskelijajäsenellä ei ole kuitenkaan äänioikeutta yhdistyksen kokouksessa. Opiskelijatilausta ei postiteta ulkomaille.

Jäseneksi hyväksymisestä päättää yhdistyksen hallitus. Tarkista seuraavan hallituksen kokouksen ajankohta.

Lakimiesyhdistyksen uutiskirje 3/2024
Lakimiesyhdistyksen uutiskirje 2/2024