Kainuu

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen paikallisosastot ovat itsenäisiä yhdistyksiä, joiden tarkoituksena on toimia yhdyssiteenä alueensa lakimiesten kesken ja työskennellä lainopillisen harrastuksen ja tutkimuksen sekä laintuntemuksen edistämiseksi.

Suomalainen Lakimiesyhdistys tukee taloudellisesti paikallisosastojäsentensä toimintaa mm. maksamalla luennoitsijoiden palkkioita.

Paikallisosaston jäsenyydestä ja toiminnasta saatte tietoa seuraavilta yhdistyksen hallituksen jäseniltä.

Laamanni Pekka Määttä

Sihteeri
KäT Mirja Seppänen

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Kainuun osaston vuosikokous päätti vuosikokouksessaan 2007 kirjoituttaa pitkäaikaisen toimintansa historiikin. Monien vaiheiden jälkeen kirja on tullut painosta helmikuussa 2016. Historiikin on kirjoittanut / toimittanut toimittaja Mikael Juntunen Tampereelta.

Kirjan nimi on 75 vuotta kainuulaista lakimieselämää – Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Kainuun osaston historia 1938–2013 (ISBN 978-952-93-0673-2). Kirja on 195-sivuinen kovakantinen teos, jossa on historiaa ja valokuvia aina perustamisesta lähtien, kuvausta ja kertomuksia toiminnasta eri vuosikymmeniltä sekä tosia anekdootteja käräjäsaleissa tapahtuneista sattumista kainuulaisten asianajajien kertomana. Kirja on ainakin aluetasolla omalla tavallaan merkittävä historiikki yhden ammattikunnan 75-vuotisesta historiasta, miksei kansallisestikin.

Kirjan tilaukset: Asianajotoimisto Kejo Oy, toimisto(at)asianajokejo.fi. Kirjan hinta on 40 € + mahdolliset postikulut 10 €. Tilausten suhteen kannattaa toimia ripeästi, koska omakustanteisen painoksen määrä on hyvin rajallinen.