Hämeenlinna

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen paikallisosastot ovat itsenäisiä yhdistyksiä, joiden tarkoituksena on toimia yhdyssiteenä alueensa lakimiesten kesken ja työskennellä lainopillisen harrastuksen ja tutkimuksen sekä laintuntemuksen edistämiseksi. Suomalainen Lakimiesyhdistys tukee taloudellisesti paikallisosastojäsentensä toimintaa mm. maksamalla luennoitsijoiden palkkioita.

Paikallisosaston jäsenyydestä ja toiminnasta saatte tietoa seuraavilta yhdistyksen hallituksen jäseniltä.

Hallituksen puheenjohtaja

Teija Saraste, teija.saraste(at)asianajopalvelut.com

sihteeri

Ria Savolainen, sly.hame(at)gmail.com

varapuheenjohtaja

Hannele Järvinen

rahastonhoitaja

Matleena Haapala

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Hämeenlinnan osasto 70 vuotta – kiitokset muistamisesta!

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Hämeenlinnan paikallisosasto ry täytti syyskuun lopussa 70 vuotta. Juhlan kunniaksi järjestettiin Hämeenlinnan Raatihuoneella vuosijuhla, jonka pääpuhujaksi saapui Korkeimman oikeuden jäsen, Oikeusneuvos OTT Pertti Välimäki ja artistivieraaksi Ultramariini-yhtyeestä tuttu Matti Johannes Koivu.

Juhlat olivat onnistuneet ja paikalle saapui yhteensä 43 juhlavierasta.

Hämeenlinnan paikallisosasto kiittää pääyhdistyksen eli Suomalainen Lakimiesyhdistys ry:n puheenjohtajaa, professori OTT Jaana Norio-Timosta juhlaan osallistumisesta ja tervehdyspuheesta, Lahden ja Tampereen paikallisosastojen hallitusten edustajia juhlaan osallistumisesta ja runsaista onnitteluista sekä Turun ja Joensuun paikallisosastoja merkkipäivämme muistamisesta onnittelutervehdyksellä! Lisäksi yhdistys haluaa toivottaa Tampereen paikallisosastolle onnea parin vuoden päästä järjestettävän vuosijuhlan valmisteluihin!

Ystävällisin terveisin,

Hämeenlinnan paikallisosaston hallitus

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Hämeenlinnan osasto ry

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Hämeenlinnan osasto ry on Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen Kanta-Hämeen alueella toimiva paikallisosasto, johon kuuluu jäseniä Hämeenlinnan, Riihimäen ja Forssan kaupungeista sekä lähialueen kunnista Hattulasta, Lopelta ja Janakkalasta.

Yhdistyksen sääntömääräisenä tehtävänä on toimia yhdyssiteenä Hämeenlinnan ja sen ympäristön lakimiesten kesken sekä työskennellä lainopillisen harrastuksen, tutkimuksen ja laintuntemuksen edistämiseksi.

Tehtäväänsä yhdistys toteuttaa muun muassa järjestämällä jäsentilaisuuksina kokouksia, esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia sekä vapaamuotoisempia kokoontumisia ja pitämällä yhteyttä Suomalaiseen Lakimiesyhdistykseen, muihin paikallisosastoihin sekä muihin lainopillisen harrastuneisuuden kannalta relevantteihin yhdistyksiin ja tahoihin.

Vuonna 2015 yhdistys järjesti muun muassa tutustumisretken Kiipulasäätiöön, yritysvierailun Vanaja Capital Oy:n sekä business pukeutuminen ja etiketti -koulutuksen lakimiehille imagokouluttaja Isa Karlssonin vetämänä.

Vuosi 2016 on 25.09.1946 perustetun yhdistyksen 70v juhlavuosi.

Jäseneksi liittyminen

Yhdistyksen jäseniksi voivat liittyä Suomalainen Lakimiesyhdistys ry:n jäsenet. Yhdistyksen hallitus päättää jäseneksi ottamisesta ja erottamisesta.

Tarkempia tietoja jäseneksi liittymisestä, jäsenmaksusta ja esimerkiksi ajankohtaisista tapahtumista saa hallituksen jäseniltä. Hallitukseen saa parhaiten yhteyden lähettämällä sähköpostitse tiedustelun yhdistyksen puheenjohtajalle tai sihteerille.