Lakimies Kansalliskirjaston kokoelmissa

digi.kansalliskirjasto.fi

Lakimiehen vuosikerrat 1903-1939 ovat avoimesti verkossa Kansalliskirjaston digitaalisessa kokoelmassa, vuosien 1940-1999 jälkeen ilmestyneet numerot ovat Tutkain-sopimukseen liittyneiden korkeakoulujen tutkijoiden käytössä Haka-kirjautumisella. Muu käyttö on mahdollista paikalliskäyttönä vapaakappalekirjastojen vapaakappaletyöasemilla

Tieteellisten aikakauslehtien kirjasto Peri+

Kansalliskirjasto on päättänyt Peri+-palvelun lakkauttamisesta vuoden 2022 lopussa.

Lakimies-aikakauskirjan vuosikerrat 1903–1999 ovat ilmestyneet Kansalliskirjaston Peri+-palvelussa. Aineistosta voidaan hakea tietoa lehtinimekkeen, hakusanojen tai ilmestymisajankohdan perusteella.

Lakimiehen vuosikerrat 1903-1939 ovat nyt vapaassa käytössä Kansalliskirjaston digitaalisessa kokoelmassa, vuoden 1940 jälkeen ilmestyneet numerot ovat sen sijaan entiseen tapaan käytettävissä digitaalisessa muodossa ainoastaan vapaakappalekirjastojen työasemilta ja Peri+-palvelun käyttöoikeuden hankkineissa organisaatioissa.

Elektra-julkaisupalvelu

Kansalliskirjasto on päättänyt lakkauttaa Elektra-palvelun vuoden 2022 lopussa, aineistoa kartutetaan vuoden 2020 numeroilla.

Lakimiehen artikkelit vuodesta 1996 lähtien ovat saatavilla Helsingin yliopiston kirjaston ja Kopioston tuottamassa Elektra-julkaisupalvelussa. Elektran julkaisujen viitetiedot ovat vapaasti selattavissa, mutta itse aineistojen käyttö edellyttää sopimusta. Kokoelmaa voi selata nimekkeen, julkaisuajan, tekijän tai asiasanan mukaan.

Elektra-palvelu on käytettävissä yleisissä kirjastoissa sekä ammattikorkeakoulujen ja useimpien yliopistojen paikallisverkoissa.