Lakimies Edilexissä

Lakimies-aikakauskirjan sähköinen versio on nyt luettavissa Edilex-lakitietopalvelussa osoitteessa
www.edita.fi/lakimies

Sisältö

Edilex sisältää Lakimiehen artikkelit ja pienemmät kirjoitukset vuoden 1996 alusta lähtien. Nämä kirjoitukset löytyvät parhaiten kohdassa Haku viitetiedoilla, jolloin haku kohdistuu kirjoittajien ja kirjoitusten nimiin sekä muihin viitetietoihin, kuten kirjoitukseen liitettyihin asiasanoihin. Haku tekstistä kohdistuu kirjoitusten sisältöön.

Edilex sisältää lisäksi Lakimiehen numeroittain pdf-tiedostoina numerosta 1/2004 alkaen. Näistä tiedostoista löytyvät myös oikeustapaukset ja kirja-arvostelut sekä yhdistyksen tiedotteet. Yksittäiset numerot löytyvät pdf-tiedostoina valikosta Arkisto. Valitse ensin vuosi – tämän jälkeen avautuu lista, jossa ensin pdf-tiedosto koko lehdestä ja tämän jälkeen kunkin numeron alla vastaavat tiedostot yksittäisistä artikkeleista.

Uudet lehdet ilmestyvät Edilexissä samaan aikaan lehden paperiversion kanssa.

Käyttöoikeus

Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenet (ei koske ainoastaan paikallisosastoon kuuluvia) saavat maksuttoman käyttöoikeuden sähköiseen versioon tilaamalla palvelun osoitteessa www.edilex.fi. Rekisteröidy ensin Edilexiin (ellei aiempia käyttölupia), sitten tilaa 1 käyttäjän lisenssi, lisätietoihin: maksuton Suomalaisen Lakimiesyhdistyksen jäsenille.

Rekisteröidy Edilexiin samoilla tiedoilla kuin mitä on yhdistyksen jäsenrekisterissä (= Lakimiehen postitusosoite).

Organisaatioille Edita myy erilaisia käyttäjälisenssejä.