Jäsentilaisuudet 2020

Maaliskuun jäsentilaisuus: Julkiset varat

9.3.2020 klo 17.00–19.00 Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, sali 104, Helsinki Puheenvuorot:
  • pääjohtaja Tytti Yli-Viikari, Valtiontalouden tarkastusvirasto: Julkisen talouden kestävyys ja valtion taloudellisten vastuiden kehitys
  • työelämäprofessori Timo Viherkenttä, Aalto-yliopisto: Mitä julkiset varat ovat ja millä tahoilla niitä on?
  • finanssineuvos Petri Vihervuori, Valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosasto: Valtion omistajavallan käyttö
Tallenne

Helmikuun jäsentilaisuus: Eläimet ja luonto

10.2.2020 klo 17.00–19.00 Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, sali 104, Helsinki Puheenvuorot: – Suomen Akatemian tutkijatohtori Visa Kurki, Helsingin yliopisto: Eläinten ja luonnon oikeudet: Mitä eroa, mitä yhteistä? – julkisoikeuden apulaisprofessori Niina Mäntylä, Vaasan yliopisto: Kuka luonnon puolesta puhuu? – julkisoikeuden yliopisto-opettaja Birgitta Wahlberg, Åbo Akademi: Eläinten perusoikeudet konkreettisesti Tallenne